Herkkutilan violetti makuvallankumous valloittaa juustohyllyt ja tuo antipastit arkeen

Suomalainen perheyritys Herkkutilan tuo makuelämyksiä maailmalta. Keväällä Herkkutilan toteutti rohkean brändiuudistuksen, jossa markkinoinnissa nimestä tiputettiin parhaat pois ja pakkausten väriksi vaihdettiin räväkkä sekä perinteisistä tuotepaketeista erottuva violetti.

– Kuluttaja miettii tuotehyllyllä vain muutaman sekunnin valintaansa. Halusimme uudistukselle selvästi erottuvan ulkoasun, joiden avulla on helppo tunnistaa Herkkutilan tuotteet, Herkkutilan toinen perustajista Teijo Ritosalo kertoo.

Toiminnan ytimenä on alusta alkaen ollut lupaus vivahteikkaista makuelämyksistä, laadukkaista ja oivallisiksi maistetuista kansainvälisistä elintarvikkeista.

– Sloganiksemme tiivistyi ”Nauti mausta.” Haluamme rikastuttaa suomalaista ruokakulttuuria ja tuoda uusia, maailmalta tuttuja makuvaihtoehtoja arkeen ja juhlaan, yrityksen toinen perustaja Jouni Backman kertoo.

Juustojen rinnalle tulivat antipastit

Nyt violetti makuvallankumous on vallannut juustohyllyt. Juustoissa tuotevalikoimassa on kermajuuston, cheddarin, edamin, emmentalin ja maasdamin lisäksi savujuustoja. Luomuna valikoimassa ovat kermajuusto, cheddar ja gouda. Brändiuudistuksen yhteydessä myös tuotevalikoima laajenee, sillä juustojen rinnalle on nyt tuotu antipastivalikoima.

– Tuotevalikoimamme laajentaminen antipasteihin tukee myös tavoitettamme rikastuttaa suomalaista ruokakulttuuria uusilla makuelämyksillä, Teijo Ritosalo kommentoi.

Antipasteissa on valittavissa erilaisia tuorejuustoilla täytettyjä pikkupaprikoita ja -kurpitsoja sekä valikoimia, joissa on samassa paketissa kuivattuja tomaatteja, juustokuutioita ja marinoituja oliiveja. Antipasti on italiaa ja tarkoittaa alkupalaa. Herkkutilan Itävallasta tulevat antipastit sopivat mainiosti sellaisenaan esimerkiksi illanistujaisten naposteltavaksi tai kesällä piknik-evääksi.

Rohkea brändiuudistus kuvaa myös Jouni Backmanin ja Teijo Ritosalon yrittäjyyttä. Yrittäjyyden taipaleella on rohkeudella ja ahkeruudella jatkettu eteenpäin, opittu myös virheiden kautta alasta ja asiakkaista aina vain lisää myös onnistuen.

Herkkutilan työllistää Suomessa

Herkkutilan tuo Suomeen juustoja eri puolilta maailmaa tunnetuista juustomaista kuten Englannista, Hollannista, Ranskasta ja Saksasta. Valtaosa Herkkutilan juustoista pakataan Suomessa.

– Tuomme juustoja tunnetuista juustomaista, mutta meille on äärimmäisen tärkeää, että pystymme työllistämään Suomessa yrityksemme kautta mahdollisimman paljon ihmisiä. Siksi haluamme aina kun mahdollista, pakata tuotteemme pakkaamollamme Vantaalla, Jouni Backman kuvailee.

Herkkutilan on lupaus vivahteikkaista makuelämyksistä, laadukkaista ja oivallisiksi maistetuista kansainvälisistä elintarvikkeista. Herkkutilan työllistää Suomessa toistakymmentä henkilöä.

Brändiuudistuksessa yhteistyökumppanina on lahtelainen markkinointitoimisto Kuuki Marketing Lab.

Herkkutilan antipasto-pastasalaattireseptiin voit tutustua sivuillamme.

Lisätiedot:
Jouni Backman, 040 5325 099, [email protected]
Teijo Ritosalo, 040 152 6446, [email protected]